Retro DH - odrestaurowana rama Tomac 204 Magnum

Blog

RETRO DH - TOMAC 204 MAGNUM

Od podstaw odrestaurowaliśmy oryginalną i kultową amerykańską ramę Tomac 204 Magnum z początku XXI w.Dowiedz się jakich komponentów użyliśmy w tym projekcie i zobacz efekt naszej pracy!

Ten projekt jest dla nas szczególnie ważny. Zależało nam na tym, aby połączyć naszą miłość do starych rowerów DH z nowymi technologiami. Do budowy tego roweru wykorzystaliśmy następujące komponenty:


  • Amortyzator Fox Vanilla RC - Kultowy tylny amortyzator z tamtych czasów firmy FOX, która już wtedy robiła legendarne dampery. Model Vanilla jest wręcz klasykiem, a jego prosta regulacja (kompresja i powrót) oraz płynna olejowa praca sprawiają, że jest przyjemny w regulacji i użytkowaniu. Dodatkowo, jest wytrzymały i o wiele rzadziej wymaga serwisu, niż współczesne powietrzne wynalazki.
  • Amortyzator Manitou Dorado - Druga generacja modelu Dorado - według nas najlepsza. Był to pierwszy karbonowy amortyzator jaki mieliśmy okazję zobaczyć i do dzisiaj robi tak samo powalające wrażenie. Amortyzator w niemal nieskazitelnym stanie. Półki zostały profesjonalnie odmalowane, a naklejki na nowo zaprojektowane i wykonane przez “Stickers Studio”. Amortyzator posiada fabrycznie nową oś.
  • Hamulce Magura Gustav M - Fabrycznie nowe, ponadczasowe i bezbłędnie działające. Trudno nie znać tej legendy rowerowej hydrauliki - chyba najbardziej rozpoznawalne hamulce z pływającym zaciskiem.
  • Koła - Idealnie napięte, fabrycznie nowe obręcze Mavic D 3.1 i szprychy Sapim Leader z mosiężnymi nyplami zbudowane przez Dandy Horse.
  • Napęd SRAM X0 - Zupełnie współczesny 10-rzędowy napęd renomowanej marki SRAM, to coś, czego według nas zdecydowanie brakowało w tym rowerze. Łącząc klasykę ze współczesnością otrzymujemy niezawodną funkcjonalność w pięknej formie.
  • Korba Race Face Turbine (New) - Dzięki pojawieniu się rowerów typu fat-bike, pojawiły się również nowe standardy suportów i korb - idealnie!
  • Napinacz GIZMO MR DIRT (Refurbished) - Najciekawsza część odrestaurowania tego roweru to właśnie napinacz. Powstał nawet nasz autorski prototypowy napinacz… Jednak na koniec zdecydowaliśmy się na oryginalny napinacz łańcucha gdyż jest on wizualnie nieodłącznym elementem tego roweru. Dlatego dołożyliśmy wszelkich starań aby go nie tylko odnowić, ale i ulepszyć. Odwzorowane i wycięte na maszynie CNC prowadnice łańcucha oraz rolki zostały wykonane ze współczesnego przemysłowego plastiku z domieszką molibdenu.
  • Kierownica Renthal FatBar Lite (New) - Szeroka kierownica to już kwestia rozsądku.
  • Gripy Race Face (New) - Zależało nam na jak najbardziej współczesnym wyglądzie kokpitu.
  • Do odmalowania ramy wykorzystaliśmy przemysłowy, epoksydowy podkład (zapewniający wytrzymałość) oraz kolory z nowoczesnej gamy luksusowych lakierów samochodowych (odpowiedzialnych za błyszczący efekt). Wiernie odtworzyliśmy także wszystkie grafiki z oryginalnych naklejek i przenieśliśmy je na ramę w nowym, nieco bardziej nasyconym wydaniu. Nawet logo oraz znaczek “made in USA” są ręcznie namalowane (zero naklejek i kalkomanii). 


Spis wszystkich części wraz ze zdjęciami roweru możecie podejrzeć w naszym sklepie: Rower Tomac 204 Magnum

Film z sesji zdjęciowej znajdziecie na YouTube: Tomac 204 Magnum na YouTube




Retro DH / Retro MTB
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Refurbished Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
Tomac 204 Magnum
retrodh