Nasza strona internetowa używa plików cookies.
BUDOWANIE ROWERU ELEKTRYCZNEGO - Rocky Mountain RME (electric)
Po wielu latach budowania dla Was custom'owych rowerów, w końcu postanowiłem zbudować swój własny rower marzeń ?. Moją miłość do rowerów downhillowych, szczególnie tych starszych już mogliście poznać – teraz przyszedł czas na zbudowanie takiego zabytku w totalnie współczesnej formie – ze wspomaganiem elektrycznym. Ależ jestem z tego szczęśliwy!' Kacper
Ramę kupiliśmy niestety lekko pękniętą przy mocowaniu amortyzatora, ale ponieważ od zeszłego roku mamy spawarkę TIG, taka naprawa nie była dla nas większym problemem.
Ramy zjazdowe z przełomu wieków nie były w pełni doskonałe i większość starszych rowerów ma niestety swoje problemy – w tym przypadku jest to duża dźwignia systemu zawieszenia. Aby ją nieco zmniejszyć wyfrezowaliśmy nowe mocowania amortyzatora, co również pozwoliło nam na zastosowanie dłuższego dampera niż w orginalnym ustawieniu (bez zmiany skoku zawiesznia, ani geometrii roweu).
Naprawy ramy wiązały się z uszkodzeniem części starego lakieru, dlatego standardowo, odmalowaliśmy całość ☺.
Pudełko na baterie zostało wykonane z 3mm blachy aluminiowej i mieści też w sobie resztę niezbędnej elektroniki, port ładowania oraz dodatkowo, ochrania sam silnik i okablowanie przed uszkodzeniami mechanicznymi (płyta podsilnikowa).
Najciekawszym komponentem dodanym do tego zestawu, jest według mnie tylna piasta z wewnętrzą przerzutką NuVinci n360. Jest to przerzutka dająca ogromny zakres przełożeń oraz bezstopniową (płynną) zmianę biegów. Rozwiązanie to jest wyjątkowo skuteczne w tego typu rowerze, gdyż grip-shift od tej przerzutki działa praktycznie jak roll-gaz w motorze. Silnik wspomagający podczas zwiększania przełożenia zwiększa moc wspomagania, czyli przyspiesza ☺. Dzięki takiemu zestawieniu napędu mamy prtaktycznie nieograniczoną ilość ustawień zarówno poziomu wspomagania samego silnika (9 trybów do wyboru) jak i przełożenia na zębatkch (czyli de facto momentu obrotowego).
Ten e-bike ma za zadanie cieszyć moliwością sprawnego przemieszczania się na starym rowerze DH – który po prostu kocham! A dzięki porządnemu zawieszeniu, dzięki wkładkom antyprzebiciowych Tannus Armour, oraz 750 watom dodatkowego wspomagania - teren po którym jedziemy przestaje mieć większe znaczenie :D
Rama oryginalna:
Rower zbudowany i pomalowany przez nas:
Dane techniczne:
- Rama: Rocky Mountain RM9
- Damper: Manitou 5th element
- Amortyzator: Marzocchi 888 rc
- Silnik: Bafang BBS-02 750W 48V
- Bateria: Turnigy LiPo Pack (4 x 5200MAH 6S 12C)
- Przerzutka: NuVinci n360
- Obręcze: Vuelta Rodi Disc DH
- Opony: Schwalbe Smart Sam 26”x2.25”
- Wkładki antyprzebiciowe: Tannus Armour
- Hamulce: Magura GustavM
- Sztyca: El Gallo 27,2mm
- Siodełko: Charge Spoon
- Waga: 30,5 kg